FOOD & WINE

MODENA

I MIGLIORI PRODOTTI ENOGASTRONOMICI ITALIANI

DIRETTAMENTE DAI PRODUTTORI

 

Modena è al centro di un’area che racchiude una tradizione ed un’esperienza millenaria di buona cucina, buon vino e vita conviviale.

 

ROSSO nasce a Modena per offrire al mercato italiano ed internazionale le eccellenze alimentari ed enologiche tipiche del proprio territorio; presto allarga la propria ricerca ad altre aree d’Italia, capaci di esprimere qualità e sapori perduti. Le bontà enogastronomiche di ROSSO sono specialità prodotte da realtà artigianali, conosciute spesso soltanto all’interno della loro zona di produzione, nascoste ai più, in un mercato globale fatto di prodotti industriali e di grandi numeri.

 

Scegliendo questa strada, che fa della QUALITA’ ECCELLENTE e della TRADIZIONE TERRITORIALE i suoi pilastri, ROSSO si rivolge ad una distribuzione selettiva ed attenta alle differenze e alle specificità, capace di rispondere a coloro che non si accontentano dei prodotti reperibili in tutto il mondo sugli scaffali dei supermercati, ma che cercano nel cibo e nel vino un’esperienza di autenticità e di unicità.

 

THE BEST FOOD & WINE OF ITALY

DIRECTLY FROM THE PRODUCERS

 

Modena is at the heart of an area that benefits from the tradition and experience of a thousand years of good cuisine, good wine, and comfortable living.

 

ROSSO was founded in Modena to offer the Italian and international market the excellence in food and wine which this area knows so well; soon it extends its search all over Italy to other small areas, where it is possible to find high quality and lost savors. The products distributed by ROSSO are specialities which are often recognised only within their area of origin, which are produced by genuine craftsmen and therefore unknown to most, in a global market made up of industrial products available in large quantities.

 

By choosing this path, the mainstays of which are EXCELLENT QUALITY and LOCAL TRADITION, ROSSO concentrates upon selective distribution of its products, pays attention to differences and specificity, and is capable of responding to those who are not contented with products available across the world on supermarket shelves, but who are also looking for authenticity and uniqueness in their food and wine.